
W dniu 18.11 o godz. 12:00 w sali 140 odbyło się spotkanie informacyjne, na którym została przedstawiona oferta wdrożeniowa po wykonaniu projektu INZNAK. Spotkanie zostało zakończone obiadem w restauracji akademickiej. W spotkaniu wzięło udział ponad 20 gości, przedstaw read more

W XXVI Konkursie o Nagrodę Siemensa naukowcy z Politechniki Gdańskiej otrzymali dwa główne wyróżnienia – nagrodę za projekt badawczy oraz promocyjną za pracę doktorską. Wśród laureatów znaleźli się również absolwenci studiów I stopnia. Zwycięskie projekty, które odpowiadają na potrzeby rynku i gospodarki – poza atrakcyjną nagrodą finansową – uzyskują szansę na wdrożenie i zastosowanie w praktyce

Na fotografii: Prezes R. Trykosko, Prof. A. Czyżewski, Pani Dyrektor A. Oleksiak, Inteligentny znak drogowy, pan Sz. Gapiński W dniu 23 lutego 2021 r. gościliśmy Panią Anitę Oleksiak, dyrektor Oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Gdańsku. W spotkaniu uczestniczyli także pan Ryszard Trykosko oraz Szczepan Gapiński – członkowie Konwentu Gospodarczego przy Rektorze Politechniki Gdańskiej.

Projekt INZNAK – Inteligentne znaki drogowe do adaptacyjnego sterowania ruchem pojazdów, komunikujące się w technologii V2X, prowadzony w Katedrze Systemów Multimedialnych został wybrany do promowania przez Amerykański Instytut Fizyki jako jeden z najbardziej interesujących projektów prezentowanych w trakcie ogólnoświatowego kongresu Acoustics Virtually Everywhere, 7-11 grudnia 2020 r. W związku z tym prof. Andrzej Czyżewski został zaproszony do przedstawienia



![[PREMIERA] Film promocyjny projektu INZNAK](http://papolek.home.pl/inznak-backup/wp-content/uploads/2020/08/video-promo-inznak-thumb-1200x645.jpg)
Zapraszamy do zapoznania się z filmem promocyjnym projektu INZNAK. Przedstawiono w nim efekty prac projektowych począwszy od omówienia konstrukcji znaku poprzez role poszczególnych elementów aż do prezentacji opracowanego oprogramowania. Zachęcamy również do pobrania br read more
Podczas prac w projekcie zostały opracowane algorytmy, których wykorzystanie może być przydatne do szacowania zalecanej, maksymalnej bezpiecznej prędkości poruszania się pojazdów po drodze w zadanych warunkach atmosfetycznych i stanie ruchu drogowego.

W ramach prac projektowych opracowano aplikację internetową do zarządzania znakami uruchomionymi w ramach systemu INZNAK.